Aquesta setmana hem treballat amb
el maquinari que tenim al nostre abast per transmetre els coneixements als
nostres alumnes (tauletes digitals, ordinadors, projectors, pissarres
digitals…).
Especialment hem analitzat l’ús d’aquestes
últimes perquè les pissarres digitals, especialment les interactives estan sent
cada vegada més usuals a les nostres classes. Potser cada vegada tenim més
mitjans però, els utilitzem de manera
adequada o per altra banda, continuem amb les nostres classes però ara
projectant-les a una pissarra digital que té un cost prou elevat?
Personalment he tingut la sort de
poder utilitzar una PDI dos anys i els resultats amb els alumnes van ser prou
interessants. La motivació (aspecte que em pareix molt important per assolir
els coneixements) va ser màxima i la participació i interacció de l’alumnat
també (estic parlant de secundària on
aquests mitjans no són fàcils de trobar).
Continuant amb el comentari
anterior, puc mencionar que el centre tenia dos PDI’s i que cap professor les
volia perquè amb els projectors i ordinadors ja anaven bé. Doncs bé, segons el meu punt de vista i en relació amb
el vídeo que van posar dins de la tasca, cal canviar la nostra actitud davant
d’aquests nous mitjans perquè la realitat és que els alumnes assoleixen els
coneixements d’una manera molt més adequada i, per què no, també d’una manera molt més divertida i
interactiva. A més a més, el
comportament de la classe va ser molt millor que amb les meues classes
convencionals. Hem de tractar d’oblidar una mica les explicacions convencionals
i fer que els alumnes participen d’una manera més interactiva.
Per altra banda, el problema principal als centres de
secundària i és molt raonable és que no hi ha recursos econòmics, aleshores no
disposem de PDI’s. Quan vaig arribar al
meu centre definitiu, em vaig trobar amb aquest problema, però també cal
comentar que amb poquets recursos podem crea una PDI que funciona molt bé.
Us invite a visitar la pàgina
personal de l’enginyer que va crear aquest sistema : Johnny Chung Lee on podeu fer una recerca a
google. Molts instituts i universistats, utilitzen aquest sistema. El seu cost
aproximat és menor de 60 €. També es pot comprar tot el material ja preparat
per uns 130 €. Us recomane que li pegueu una ullada.
Us pose alguns enllaços on parlen
en català d’aquestes experiències, però a la xarxa n’hi ha moltes, solament cal
estar interessat:
D’altra banda i a més del maquinari comentat, m’ha agradat
especialment el lector de documents perquè ens permet comentar exercicis dels
alumnes directament, veure una part d’un llibre o document. Pot ser una bona
eina a tindre en compte.
Per concloure, aquesta setmana
l’activitat també ha estat basada a analitzar les diferents metodologies que
podem emprar amb aquest tipus de maquinari. Personalment, crec que si volem
evitar allò que ens comentaven al vídeo cal treballar molt la metodologia de
les nostres classes, cosa que serà vital si volem fer que les nostres classes
siguen motivadores.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada