divendres, 14 de febrer del 2014

MAQUINARI TIC



Aquesta setmana hem treballat amb el maquinari que tenim al nostre abast per transmetre els coneixements als nostres alumnes (tauletes digitals, ordinadors, projectors, pissarres digitals…).
Especialment hem analitzat l’ús d’aquestes últimes perquè les pissarres digitals, especialment les interactives estan sent cada vegada més usuals a les nostres classes. Potser cada vegada tenim més mitjans però,  els utilitzem de manera adequada o per altra banda, continuem amb les nostres classes però ara projectant-les a una pissarra digital que té un cost prou elevat?



Personalment he tingut la sort de poder utilitzar una PDI dos anys i els resultats amb els alumnes van ser prou interessants. La motivació (aspecte que em pareix molt important per assolir els coneixements) va ser màxima i la participació i interacció de l’alumnat també  (estic parlant de secundària on aquests mitjans no són fàcils de trobar).

Continuant amb el comentari anterior, puc mencionar que el centre tenia dos PDI’s i que cap professor les volia perquè amb els projectors i ordinadors ja anaven bé. Doncs bé,  segons el meu punt de vista i en relació amb el vídeo que van posar dins de la tasca, cal canviar la nostra actitud davant d’aquests nous mitjans perquè la realitat és que els alumnes assoleixen els coneixements d’una manera molt més adequada i, per què no,  també d’una manera molt més divertida i interactiva. A més a més,  el comportament de la classe va ser molt millor que amb les meues classes convencionals. Hem de tractar d’oblidar una mica les explicacions convencionals i fer que els alumnes participen d’una manera més interactiva.

Per altra banda,  el problema principal als centres de secundària i és molt raonable és que no hi ha recursos econòmics, aleshores no disposem de PDI’s.  Quan vaig arribar al meu centre definitiu, em vaig trobar amb aquest problema, però també cal comentar que amb poquets recursos podem crea una PDI  que funciona molt bé.

Us invite a visitar la pàgina personal de l’enginyer que va crear aquest sistema :  Johnny Chung Lee on podeu fer una recerca a google. Molts instituts i universistats, utilitzen aquest sistema. El seu cost aproximat és menor de 60 €. També es pot comprar tot el material ja preparat per uns 130 €. Us recomane que li pegueu una ullada.

Us pose alguns enllaços on parlen en català d’aquestes experiències, però a la xarxa n’hi ha moltes, solament cal estar interessat:
 PDI PDI  
D’altra banda i  a més del maquinari comentat, m’ha agradat especialment el lector de documents perquè ens permet comentar exercicis dels alumnes directament, veure una part d’un llibre o document. Pot ser una bona eina a tindre en compte.



Per concloure, aquesta setmana l’activitat també ha estat basada a analitzar les diferents metodologies que podem emprar amb aquest tipus de maquinari. Personalment, crec que si volem evitar allò que ens comentaven al vídeo cal treballar molt la metodologia de les nostres classes, cosa que serà vital si volem fer que les nostres classes siguen motivadores.
 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada